رشد معاملات گواهی تسهیلات مسکن در فرابورس-راهبرد معاصر

رشد معاملات گواهی تسهیلات مسکن در فرابورس

دادوستدهای اوراق گواهی تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران در هفته گذشته با رشد و رونق همراه بود؛ به طوری که بیش از ۱.۷ میلیون برگه اوراق تسهیلات مسکن به ارزش ۱۸۸ میلیارد تومان در این بازار دادوستد شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 31
کد خبر: ۲۵۵۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، طی هفته گذشته و در 4 روز معاملاتی در مجموع بازارهای فرابورس نزدیک به 23 میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر 55 هزار و 650 میلیارد تومان درد 535 هزار تعداد، دادوستد انجام‌شده است.

 

همچنین در بازار اول فرابورس هم 820 میلیارد تومان دادوستد به ثبت رسید. ارزش معاملات بازار نوآفرین 9 میلیارد تومان بود.

 

رونق در ابزارهای مشتقه

دادوستدها در بازار ابزارهای مشتقه نیز پر رونق بود. در این بازار 0.4 میلیون برگه قرارداد به ارزشی بالغ‌بر 119 میلیارد تومان به ثبت رسید که رشدی 51 درصدی در حجم و 152 درصدی در ارزش را ثبت کرد.

 

ارزش معاملات بازار پایه فرابورس نیز در این مدت با کاهشی 33 درصدی به عدد 489 میلیارد تومان رسید.

 

طی هفته مورد بررسی در بازار توافقی فرابورس معاملاتی به ارزش 40 میلیارد تومان ثبت شد که نسبت به هفته ماقبل 695 درصد بیشتر شده است.

 

رشد معاملات گواهی تسهیلات مسکن

این گزارش حاکی است دادوستدهای اوراق گواهی تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران طی اولین هفته شهریورماه با رشد و رونق همراه شد.

 

در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس بیش از 1.7 میلیون برگه اوراق تسهیلات مسکن به ارزش 188 میلیارد تومان دادوستد شد که افزایش 20 درصدی در حجم و 15 درصدی در ارزش را معاملات را ثبت کرد.

 

جزییات معاملات ابزارهای نوین مالی فرابورس نشان می‌دهد طی این مدت 12 میلیارد و 800 میلیون برگه به ارزش 52 هزار میلیارد تومان دادوستد ثبت شده که نسبت به هفته ماقبل کاهش در حجم و ارزش معاملات داشته است.

 

گفتنی است طی این مدت در این بازار 36 میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی و 16 هزار میلیارد تومان واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، خریدوفروش شد.

 

نیمی از معاملات خرد سهام متعلق به 6 گروه

ادامه بررسی روند معاملات هفته گذشته نشان می‌دهد طی این مدت ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام نزدیک به یک هزار و 900 میلیارد تومان بود که حدود نیمی از آن متعلق به 6 صنعت بود.

 

به این ترتیب که صنایع استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله و خودرویی‌ها در مجموع بیش از 48 درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار